piątek, 27 lipca 2012

Jak zrobić zakładkę do książki :)


 Wczoraj zrobiłam jeszcze jedną zdjęcie na dole. Aby zrobić taką zakładkę potrzebne będą nam : 
- kilka kolorowych kartek 
- jedna kartka od bloku technicznego albo coś innego tylko żeby było sztywne 
-nożyczki, klej, linijka,czarny marker lub pisak, ołówek, cyrkiel 




Rysujemy szablon.


 1.Na kartce od bloku
technicznego rysujemy kwadrat
o wymiarach 12cm x 12cm.




3. Drugi kwadrat u góry i pierwszy
kwadrat na dole przedzielamy na
pół pod ukos. 
 2.W kwadracie rysujemy
 4 mniejsze kwadraciki
 o wymiarach 6cm x 6cm 












4. Jak widać na zdjęciu
zamalowałam po jednej połówce z
dwóch kwadratów. Te trójkąty
będą nam niepotrzebne więc
je odcinamy.
5. Zostanie nam coś takiego.




    









6. Następnie wycinamy jeden
cały kwadrat. Wycięty kwadrat
posłuży nam jako szablon do
języka.  Druga część to co pozostało
nam po wycięciu kwadratu  jest
szablonem że tak powiem do twarzy
naszego potworka. 
7. Czas na zęby potworka.
Na kartce od bloku technicznego
rysujemy prostokąt o wymiarach
8 cm x 3  cm
Na dłuższym boku rysujemy
odcinki o wymiarze 1cm .Co
druga kreska informuje nas
że tam jest czubek zęba.

Na krótszym boku rysujemy
odcinek tym razem o wymiarze
1,5 cm.   Jest to wysokość
kła.
U góry na zdjęciu macie pokazane
jak to powinno wyglądać.
( jak klikniecie dwa razy na zdjęcie
to wam się powiększy )




7. Oto szablon na zęby :D




















  

Ozdabianie 


8. Bierzemy szablon na twarz
i odrysowujemy go na ozdobnym
papierze i potem go wycinamy. 
9. Tu robimy to samo tylko, że
z szablonem na język.  






11. Nasze boczne trójkąty
zaginamy do środka i sklejamy je
ze sobą. Trzeba uważać aby nie
przykleić ich do języka. 
10. Czerwony kwadrat przyklejamy
na drugi szablon tak aby wystawały
po bokach trójkąty. 

  



12. P o sklejeniu powinna powstać
nam kieszonka. Tak jak to widać
na zdjęciu.
13. Przechodzimy teraz do
zębów. Odrysowujemy szablon
na białej kartce najlepiej  technicznej .
Wycinamy 

   

14. Smarujemy klejem kawałek
górnej części zębów i przyklejamy
je pod spód kieszonki. W moim
przypadku do niebieskiej kartki.
Staramy się tak przykleić
aby nie skleić naszej kieszonki . 
15. Czas na oczy.
Rysujemy cyrklem o dowolnej
wielkości koła na białej kartce.
Wycinamy je



17. Wycięte kółka umieszczamy
na właściwych miejscach.
Teraz pozostało nam tylko
 narysowanie  czarnych źrenic i
zakładka gotowa ^^ 








16. Teraz rysujemy trochę mniejsze
kółka od poprzednich. To będą
nasze tęczówki

 












42 komentarze:

  1. jesteś niezawodna dzięki za instrukcję przyda się bo tak się składa że jestem książkowym potworem i ta zakładka idealnie do mnie pasuje:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To świetnie, że ci się przyda :)

      Usuń
    2. bardzo pomysłowe super tylko trzeba trochę poczekać zanim klej wyschnie bo książka się zklei :)

      Usuń
  2. super! zrobię dzisiaj taką i pokażę! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę czekać:) na pewno zajrzę jak Ci wyszła :D

      Usuń
  3. o jakie to fajne. chyba taa zrobię. :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna zakładka ;D aż chyba zaraz zrobie sobie takiego potworka ^^

    również obserwuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny blog :) obserwuje i zapraszam tez do mnie :) http://siostrzanyzaklad.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiecznie gubię zakładki do książek, albo zaczynam czytać kilka książek na raz i mi brakuje zakładek :D więc na pewno wykorzystam tutorial i wykonam sobie kilka :)
    Świetne są !

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja tak samo i fajnie, że Ci się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajna zakładka i bardzo dobrze opisane jej wykonanie ;) Już zrobiłam 3, tyle że je sobie ozdobiłam wąsami, nosem itp. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fajnie :) Każdy ma swój pomysł na wykonanie ;D

      Usuń
  9. Głupie to-to jest. :O
    Durnowate i debilowate.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem nie każdemu musi się podobać

      Usuń
  10. Super zapraszam na mojego bloga :
    the-world-of-miikaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. nie wiem jak to skleić bo się cały czas odkleja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak masz kwadrat i dwa odstające trójkąty to zaginasz jeden trójkąt do środka jak jest pokazane do góry na zdjęciach i smarujesz go klejem następnie przyklejasz do niego drugi odstający trójkąt "Gotowe". To też zależy jaki się ma klej, jak nadal będzie się odklejać to wystarczy przykleić na super klej za jakieś 1,20 zł

      Usuń
  12. Świetny pomysł...jestem molem książkowym więc taka zakladka z pewnością mi się przyda;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetne :D Jestem Potterhead i narysowałem sobie okulary i piorun ^^

    OdpowiedzUsuń
  14. Hej.Masz jakieś pomysły na zrobienie branzoletek? ale ten pomysł świetny ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a sprawdzałaś wszystkie moje bransoletki na blogu ? dzisiaj jeszcze dodam jedną

      Usuń
  15. Naprawdę świetny blog. Jesteś mistrzynią w tych sprawach!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. A takie pytanie z ciekawości co to za książkę czytałaś na ktorej jest zakładka? ;P a co do zakładek po prostu świetne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie pamiętam co to była za książka tak dawno to było ^^ fajnie, że ci się podobają

      Usuń
  17. Kapitalny pomysł, lecz nie jasno wyjaśnione, przepraszam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak wiem ^^ nie umiem tak dobrze wyjaśniać. Postaram się to poprawić w najbliższym czasie

      Usuń
  18. Dominko świetna jest ta Twoja zakładeczka :)

    Parę innych patentów można znaleźć jeszcze tutaj:
    Jak zrobić zakładkę (video rękodzieło)

    Pozdrowienia! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Cudowne! :)
    Jutro na plastyce robimy zakładki do książek, coś czuję, że dostanę 6 :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękna zrobiłam w domu!

    OdpowiedzUsuń
  21. cudowna ja zrobiłam kotka :*

    OdpowiedzUsuń